woensdag 5 november 2014

Opdracht 6 - Gepersonaliseerde marketing

De kunst bij gepersonaliseerde marketing is dat het alsnog rendabel is. Bij online webshops is dat makkelijker omdat het dan een technisch verhaal wordt waardoor door middel van cookies een persoonlijk aanbod kan worden gedaan. Wanneer dit niet kan zal het op een andere manier moeten worden gedaan.

IJkpersoon:
Noëlle is 24 jaar oud en net bevallen van een baby. Ze is net klaar met studeren of dit aan het afronden. Ze heeft altijd erg genoten van haar studentenleven, waarin ze regelmatig op stap ging. Daarnaast is ze erg sportief en is ze graag gezond bezig. Ze wilt graag haar steentje bijdragen aan een betere wereld maar ze heeft het tegelijkertijd wel erg druk op dit moment. Een baby, studeren (of werken) het huishouden, sporten en nog andere dingen voor zelfontplooiing. Ze is een harde werker en droomt stiekem van iets groters dan wat ze op dit moment nu heeft.

Voor deze IJkpersoon is het de bedoeling om een product op maat te ontwikkelen. In gedachten houden we dat Noëlle een kleine beurs heeft.
We kunnen een nieuwe lijn ontwikkelen dit niet eens ver weg ligt van wat Ecover op dit moment doet.

De Ecover babylijn:



Uiteraard zijn het producten met dezelfde waarden als de andere Ecover producten. Ecologische producten en een verpakking dat uit gerecycled materiaal bestaat. In de toekomst zelfs flessen die weer nagevuld kunnen worden.
Hier is ook markt voor want Ecover heeft zeker een USP want de producten bevatten geen chemische stoffen. Hiermee kan je de jonge moeder zeker overhalen om de producten te gebruiken. Ze willen immers de beste zorg voor hun baby's. Hier moet dan ook op worden ingespeeld.

Door middel van social media kunnen de jonge moeders een gratis verzorgingspakket bestellen. Dit moet laagdrempelig worden gedaan. Dus met niet te veel moeite moet een pakket besteld zijn. In de pakketten ligt wel een bon zodat de jonge moeders kunnen zien dat ze heel veel producten hebben terwijl het eigenlijk helemaal niet veel heeft gekost. Als ze na gebruik tevreden zijn over de producten zal hun gevoel bevestigd worden door advertenties op de social media pagina's. Hierdoor zal de jonge moeder Ecover in overweging nemen bij de volgende boodschappen in plaats van bijvoorbeeld Zwitsal.


Interview vragen:


  • Welk verzorgingsmiddelen gebruik je nu voor je baby?
  • Ben je bereid om een ander merk te gebruiken?
  • Waarom niet?
  • Waarom kies je dit specifieke merk?
  • Zo ja, waar moet het merk aan voldoen?
  • Kijk je naar de prijs bij de aankoop van je verzorgingspullen?
  • Zou je Ecover producten kopen? (uitleg product)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten