woensdag 17 september 2014

Opdracht 2 - Trend: Sustainability

5 vragen voor klantenservice

Waaruit bestaat het materiaal van de verpakking van Ecover producten?
Sinds de nieuwe verpakking werken we met gerecycled materiaal. In eerste instantie wordt het materiaal zo licht mogelijk gehouden. Ook wordt er gekeken naar hergebruik. De flessen zijn hervulbaar en dit is dan ook mogelijk in een aantal speciaalzaken. De verpakking is recyclebaar en het bestaat voor 25% uit producten die gerecycled zijn.

Hoe ziet een dergelijk recycle proces eruit?
We halen plastic uit de Pmd zak. Pmd is een afkorting voor het Vlaanderse afval van plastic flessen en flacons, metalen verpakkingen en drankkartons. Pmd wordt meestal in een Pmd-zak huis aan huis ingezameld. De zakken worden naar een afvalsorteercentrum gebracht waar het wordt gescheiden om vervolgens gerecycled te worden. Verder wordt nu al 10 procent van ons plastic uit de zee gehaald om gerecycled te worden. We zijn druk bezig om dit op te schalen in de toekomst.

Waarom wordt zo bewust gekozen om milieubewust bezig te zijn? 
Het is voor ons een missie om een dergelijke voortrekkersrol te blijven vervullen. Wij zien ecologie als een reis, we zijn altijd aan het proberen om iedere dag weer beter te worden. Alles wat we doen heeft impact op het milieu.

Hoe onderscheidend zijn jullie ten opzichte van ander ecolabels?
Wij hebben eigen systeem ontwikkelt. Al onze producten worden getoetst op 13 punten. Denk hierbij aan de grondstoffen die we gebruiken of de manier waarop onze producten worden overgezet tot eindproduct. En uiteindelijk is het allerbelangrijkste hoe worden de producten terug in het milieu opgenomen.

Is het duidelijk voor de consument dat jullie product ecologisch is?
We hebben een nieuwe verpakking waarop staat beschreven bij welke categorie het product hoort, hoe het te gebruiken is en wat uniek aan het product is. Dus we proberen via de verpakking een betere communicatie te brengen naar de consument. Ook is het in deze digitale wereld zeer makkelijk om op de website alle informatie te vinden. Op dergelijke wijze proberen wij erg transparant te zijn.


Consequenties

  • Een daadwerkelijk beter milieu. Ecover maakt namelijk de zee schoon door plastic uit de zee te halen en dit te recyclen.
  • Ecover laat zien dat het om de wereld geeft. Hiermee zetten ze zichzelf in een positief daglicht. Dit heeft uiteindelijk een positief effect op het imago.
  • Onderscheidend vermogen. Door hun manier van recyclen, onderscheiden ze zich zelf waardoor het merk Ecover een positieve en onderscheidende lading krijgt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten